Bh. bajka: nikad manje posla , a nikad vise kafe i “mahalske”

Kada bi zamisljali svoju perfektnu zemlju, sa perfektnim sistemom koji vam omogucava da vise potrosite nego sto zaradite, onda bi to sigurno bila Bosna i Hercegovina! Posljednjih nekoliko godina sam obisao dosta gradova Evrope, cak 10 puta bio u Turskoj koja je, btw, zemlja sa najbrze rastucom ekonomijom te nekoliko puta bio u Zagrebu i Beogradu. ovo vam ne govorim da se pohvalim, vec ovim pravim uvertiru za nastavak jer sam zahvaljujuci ovim putovanjima shvatio da nije “tamo dobro” vec je “ovdje dobro”. Shvatio sam da se “tamo” ne zivi, vec se “tamo” radi, spava, jede i umire!

Prosle sedmice nakon ugodne i lijepe setnje Zagrebom krecem u potragu za taxijem. Nakon dvadeset minuta konacno “uhvatim” jedan. u taxi ulazim sa mislime na sarajevski taxi gdje me veoma cesto doceka neki ljutiti taxista koji se zali na sistem. Ovdje, u Zagrebu , sam ocekivao sve osim to no – taxista vise nego ljut! Dvadeset minuta koliko je trajala moja voznja on je psovao, vristao i pozelio da ubije nekog. Vozeci se tako do svog odredista u vise navrata sam pokusavao da zakocima nogama (iako znam da ne pomaze ali sam vidio to od mame kad se vozimo sa tatom) a jos cesce sam ucio Fatihu, moleci Boga da sve prodje ok. Ustvari, nisam ga nesto extra ni slusao, ali posljednja njegova recenica mi osta u mislima, a glasi: “kakva Hrvatska i EU, vi Bosanci ste sretan narod, kako vi to kazete “rahat”; da mi je sutra kakve love dos’o bih u Sarajevo odmah”. Nakon te recenice pozdravljam taksistu i udaljavam se prema zgradi.

Jebote! Ko bi reko da cu o jednoj takvoj recenici misliti skoro 7 dana poslije? A znate li zasto je to tako? Zato sto ne mogu da vjerujem da mi je trebao jedan Zagrebcanin reci koliko je nama, ustvari, u Bosni i Hercegovini dobro! I laze ko kaze da nije! U dvije hiljade i 12, ali i u ovoj trinestoj, broj nezaposlenih konstantno raste! No, nije to veliki problem, a to svjedoce i silne kafe koje su ispijene i koje se jos ispijaju. Nikad manje posla u drzavi nije bilo, a nikad se vise kafe nije popilo! Narod trosi vise nego sto ima! ustvari, poceli smo da trosimo i ono sto nemamo, ali taj fenomen jos nikako da svatim! Nevjerovatno! Narod ovdje nikad vise nije uzivao, nikad slobodniji nije bio! Niko ne benda politicare, niko ne mari za probleme. Svi su slijepi,s vi su gluhi ali svu su puni k’o brod. Samo ima jedan fenomen , kojeg sam nazvao “bosanski brod”. Taj bosanski brod nit tone nit se prazni. Ponekad imam osjecaj da svak sebi printa novac i trosi ga kako hoce i gdje hoce. Svi su siromasni niko ne radi ali svi piju kafu! Svi bi posao ali niko ga ne trazi, ocekuju da padne kao “snijeg u maju”, onda kad se ne nadas!  A uz kafu, osim kocke, ide i “mahalska”. Bez toga kafu u Sarajevu ne mozete popiti. To je kao da jedete janje sa raznja, a ne okrenete ga na raznju – nezamislivo a?

I ko kaze da je “tamo” bolje? Pa u Becu, Berlinu a da ne pricam u Zagrebu ljudi ne mogu da trepnu od zelje da zgrnu sto vise love, ali je, drugovi i drugarice, ne trose na kafe , jer za te pare koje mi damo za kafu oni odu na Karibe! Ali dobro, to je njihov kompleks. Ocito da vise volimo sjesti i piti soljicu kafe tri sata i baciti po koju suplju, sto i nije lose jer sam, upravo iz razloga sto sam i sam takav, shvatio da nema meraka bez bosanskog javasluka i bezobrazluka. A trosenje para kojih zapravo nemate i bacanje mjesecno 200KM na kafu, iako ste nezaposleni, nije nista vise drugo nego bezobrazul i javasluk, ali ok je to nama. Ovaj sistem nam godi i sudeci po nama mogu i SDA i SDP i HDZ a i onaj iz Laktasa da handre po nama i ubuduce, sve dok ne donesu neki zakon koji bi osporio ispijanje kafe, a to bi ocito bio najveci problem.

Leave a Reply

